Jogging

Som många kanske redan vet, tycker jag mycket om att vara ute jogga.
Källan till att i alla fall jag orkar springa snabbt och långt är att jag försöker så mycket jag kan att tänka på andra saker än att det är jobbigt.

Här kommer några tips till dig som vill börja ut och springa men tycker det är grymt tråkigt;

1. Musik. Ladda ner din favoritmusik, och lyssna på den på högsta volym. Du kommer snabbare in i takten, och du hör inte om du själv är andfådd (vilket jag tycker är himla jobbigt).
2. Spring rundor du tycker om. Gillar du hästar, spring en runda där du springer förbi många hästar. Jag gillar att springa där det är stenar och rötter, för då måste jag koncentrera mig var jag sätter fötterna istället för att koncentrera mig på att det börjar bli jobbigt.
3. Försök att i början inte tänka på att du springer utan låt benen gå av sig själva, då får i alla fall jag ett bra utgångstempo, som jag försöker hålla hela vägen.

Det kommer vara tråkigt de första gångerna hur du än gör, men detta kan kanske lätta upp det lite. När du sedan efter några gånger får upp konditionen kommer det bli mycket roligare. Men VIKTIGT är att om du bestämt dig att springa en runda är det näst intill förbjudet att stanna och gå mitt i rundan, för om du gör det blir du aldrig bättre. Bit ihop, man kommer minst 1 gång under jogging turen till en "vägg" då det blir jäkligt jobbigt, men så fort du kommer över den blir det mycket lättare! That´s it!!

Hörs mer imorgon ♥


Så här ser jag ut när jag springer :D

Kommentarer
Postat av: ;)

Ibland kan det vara bra att komma igång genom att köra intervall. Jogga 5 minuter promenera snabbt 2 minuter. Jogga längre och längre tid efter hand. Till sist orkar du jogga hela rundan

2011-10-24 @ 13:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0