Torsdags- i Stockholm.

Dagen började med en god Hotellfrukost, därefter låg vi en stund på rummet och tog det lugnt tills affärerna öppnat och då drog vi in och började shoppa. Lunch åt vi på mitt favvo lunch ställe; Vapiano. Ett ställe där de kokar pastan och gör maten mitt framför en medans man väntar, pastan gör de själva och man kan se när de gör det, hur gott!!!?


Carbonara.


Snygg bild på mig när jag njuter av maten :D

Därefter blev det ännu lite mer shopping. Sedan stack vi till hotellet och bytte om (och jag hann sova lite också :D). Sedan stack vi till Gondolen där pappa bjöd mig o mamma på mat från en av Sveriges säkerligen bästa restauranger. (pappa jobbar i Stockholm och han hann inte hem, så såklart sov han med oss, fast ah det var ju på ett villkor... han skulle bjuda oss på Gondolen :D)


Utsikt över Slussen från Gondolen.

Gondolen är uppdelat i två delar, salongen och köket. I salongen ska man vara lite finare och där är maten dyrare, i köket kan man gå dit med jeans och maten är lite billigare, vi satt i köket annars hade pappa inte haft någon lön kvar, nu har han i alla fall någon hundring :D haha, nejdå, om man tänker på hur maten smakar så är det inte dyrt alls!


Jag åt majskyckling, med citrongnocchi, någon pumpapuré och rödvinssås. Man slutar aldrig bli förvånad över hur de kan få ihop alla de smakar och hur de kan få det att passa ihop så bra, lite av en konst är det!!


Sen var det mamma som tog bild på dessa praliner. En med päronsmak och en med mint, enligt henne kan man inte få godare praliner någon annan stans. :D

Efter den goda maten stack vi tillbaka till hotellet och gick o la oss!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0