Onsdags- i Stockholm

Onsdagen. Började med att jag o mamma flög för första gången sen jag var 5 typ, och jag är ju en sådan idiot att det enda jag tänker på när jag flyger är Flight 93, inte så smart där... Men vi kom helskinnande till Stockholm där vi checkade in på hotellet, och därefter bar det av ut på stan. Stack först till Vetekatten (ett café) och tog en god macka med salami och brie.



Därefter blev det shopping för fulla muggar. Och sedan gick jag o mamma till Grand Hotell för att äta afternoon tea, något som man behöver boka typ en månad innan. Kan ju bara säga att jag och mamma drack upp en hel kanna med te, och i vanliga fall kan jag högst dricka en liten kopp, så gott var det! Kan ni testa när ni är i Stockholm, fast det finns på andra ställen än på Grand också (t.ex. på vetekatten där det är lite (mycket) billigare men inte lika lyxigt). :)


Tre vånings bricka + bricka vi fick in med lite marmelad, grädde, lemon curd, smör med vanilj mm. som var till sconesen.  


Snittar. Den godaste var mörkt surdegsbröd med någon lax smörja i. Men alla var goda :). Jag är inte jätte förtjust i skagenröra, men denna var riktigt riktigt god. Positivt överraskad!

Scones. Både vanliga och en med äppel och kanel, galet gott :D.


Bakelser. Macroner, prinsessbakelser, panna cotta och någon chokladgrej, jag som inte är så förtjust i sådant här... var inte så förtjust här heller! :D


Grand hotells logga på tekoppen. Drack typ 3 sådana här med tee, MUMS!! :)

Efter typ 2 timmar på Grand stack vi till hotellet vi bodde på och sov. Pappa var så snål så vi fick inte bo på Grand, dåligt!! :D haha


Kommentarer
Postat av: kungstina

Låter jättehärligt! :D

2011-11-06 @ 17:14:29
URL: http://www.kungstina.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0